Utvikleren Supermassive Games slo stort i 2015 med skrekkspillet «Until Dawn«. Spillet fikk nylig sin egen Hollywood-spillefilm, og i høst lanserer studioet sci-fi-skrekkspillet«Directive 8020«.
I et nylig intervju med VGC forteller Supermassive Games at det nye spillet hadde en stor utfordring. Hvordan gjør man et skrekkspill vanskeligere uten å skremme bort et publikum som ikke spiller spill så ofte? I det nye spillet skal du for eksempel kunne havne i trøbbel allerede under etterforskningsdelene.
– Det gir oss mange flere muligheter til å skremme spilleren, sier McDonald i Supermassive Games til VGC.
Spillet har også en vri som skiller seg fra Supermassives tidligere spill: Turning Points.
– Nå som vi har gjort det mulig å dø på mange flere steder, forstår vi at det kan være ganske frustrerende, spesielt når du ønsker å utforske spillets systemer. Turning Points lar deg derfor spole tilbake til et øyeblikk som nettopp har skjedd og gjøre det igjen – eller velge et annet alternativ,» sier McDonald.
– Vi har det i hele spillet, slik at du kan spole tilbake til et hvilket som helst tidspunkt – for et minutt siden, for en time siden eller helt til begynnelsen – uten å miste fremdriften din.
Vi får se hvordan spillerne tar imot det nye verktøyet når direktiv 8020 slippes 2. oktober.