Den 12. september slippes det etterlengtede actionspillet «Borderlands 4» til PS5, Xbox Series X/S, PC og Nintendo Switch 2.
Nok en gang får vi spille som en gjeng supersterke soldater på den nye planeten Kairos, der du og opptil fire andre spillere må kjempe mot en ond diktator og plyndre skatter.
Er det én ting serien er kjent for, så er det antallet våpen som kan plukkes opp fra fiender. I det aller første Borderlands i 2009 var det 17 750 000 våpen, og siden har antallet økt for hvert spill.
Nå skryter utviklerne Gearbox av at «Borderlands 4» har «30 milliarder våpen», sammenlignet med det tredje spillet som hadde rundt 1 milliard.

Dette er imidlertid ikke så mange unike våpen, men kombinasjoner av ulike deler fra forskjellige produsenter. Det hele er skapt ved hjelp av prosedural generering, som har randomisert våpnene.
– Spillerne vil kjenne seg igjen når de plukker opp et våpen fra en bestemt produsent og får en grov idé om hvordan det vil fungere. Design- og art direction-teamene har hele tiden vært i kontakt med hverandre for å sikre at det visuelle stemmer overens med hvordan det vil fungere mekanisk, sier spillets art director Adam May.
Anthony Nicholson (senior prosjektprodusent) hos Gearbox forteller at en av utviklerne på teamet skapte et slags våpenrom som den ikoniske scenen fra «The Matrix», for å få en oversikt over alle våpnene og delene.
Overkompenserer de muligens for de lave karakterene «Borderlands»-filmen fra i fjor fikk?
MovieZine ga filmen terningkast én, og skrev at «til tross for stjerner som Jamie Lee Curtis og Cate Blanchett i hovedrollene, klarer skaperne det kunststykket å slakte manuset, akkurat som filmens sinnssyke og blodtørstige psykopater».
Vi får se hvordan spillet blir den 12. september. Du vil selvfølgelig kunne lese en anmeldelse av «Borderlands 4» på MovieZine.