Utviklingen av «Grand Theft Auto VI» har blitt avbrutt tre ganger

«Grand Theft Auto VI» kunne ha blitt et helt annet spill hvis utgiverne Take-Two Interactive hadde likt de forrige manusene.

Publisert:

Før «Grand Theft Auto VI» ble spillet vi alle lengter etter å spille, forhåpentligvis 26. mai neste år, gikk det gjennom mange identitetskriser og ble kansellert flere ganger.

Ifølge lekkasjer rapportert av nettstedet Medium, har det vært tre tidligere versjoner av spillets manus , som utgiveren Take-Two Interactive ikke likte og kansellerte.

Det første konseptet var en detektivhistorie sentrert rundt tre karakterer, som var under utvikling frem til slutten av 2016. Take-Two mente angivelig at det var «for mørkt og ikke levde opp til forventningene våre».

Det neste forslaget var angivelig under utvikling i 18 måneder og involverte to hovedpersoner – en politikvinne og en narkotikasmugler «like gal som Trevor fra GTA V». Også det ble angivelig kansellert.

Det siste forsøket lignet på det andre, men politikvinnen ble erstattet av en afroamerikansk mann og tidligere soldat, løslatt fra fengsel etter å ha kommet inn i den kriminelle verdenen. Det prosjektet ble kansellert i 2019, ifølge lekkasjen.

Det hele skal ha ført til at en av Rockstar Games-grunnleggerne, Dan Houser, tok en pause fra arbeidet med «Grand Theft Auto VI» og til slutt forlot sine roller i selskapet.

Spillet som vi forhåpentligvis får spille 26. mai neste år handler i stedet om den kriminelle duoen Jason og Lucia, som etter at den ene løslates fra fengsel havner i trøbbel igjen etter et mislykket kuppforsøk i den fiktive staten Leonida.

Spillet vil bli utgitt til PS5 og Xbox Series X/S. Den andre traileren for spillet har fått over 120 millioner visninger på YouTube.

Nytt