Hvis du noen gang har prøvd å lære deg et nytt språk, har du sikkert på en eller annen måte støtt på Duolingo-appen og den grønne uglemaskoten.
Det kan diskuteres om Duolingo er den beste måten å lære seg et nytt språk på, men det er vanskelig å argumentere mot markedsføringsevnen deres. For eksempel forfalsket uglen sin egen død tidligere i år, noe som ifølge dem selv førte til at flere brukte appen.
Den siste kampanjen deres er noe så merkelig som en anime-serie kalt «最後の決戦 (The Final Test)», laget for å promotere de oppdaterte japanskkursene deres, som er tilgjengelige på alle språk.
Den animerte TV-serien handler om hvordan ugleduoen mer eller mindre kidnapper karakterene som er kjent fra appen, for å utføre «Squid Game»-lignende utfordringer på liv og død før de blir rekruttert.
Serien lages i samarbeid med Titmouse, som har produsert animerte TV-serier som «Big Mouth», «Star Trek: Lower Decks» og «The Legend of Vox Machina».
«最後の決戦 (The Final Test)» har premiere på YouTube 13. oktober og består av fem episoder på 60 sekunder hver, for å «matche hvordan fans konsumerer anime på videoplattformer i kortformat».